tirsdag 26. oktober 2010

Memory Lane- Del I

Jeg måtte tråle igjennom backup arkivet mitt i går, og da blir man som oftest sittene fast i gamle mapper. Utrolig hva man har glemt at man har gjort. Noen halvferdige produkt som hadde potensiale, og noen prosjekt man ikke helt kan stå inne for lenger.

Noen positive gjensyn var det, og jeg tenkte jeg skulle poste dem her.



Youngbloods
Vokalist og gitarist Arvid Nilsen har senere fortsatt sin solokarriere samtidig som han spiller i Pushwagon. Han gjorde også en meget god figur i "Det Storekorslaget" som en potent del av "Team Joddski". Bassist Bjørn Morten Johansen gikk senere sammen med trommis Peter Arntzen (Arvids onkelbarn) og dannet Whiskey Junkies. Etter at Peter flyttet fra Nordland fant Bjørn seg noen nye lekekompiser som sammen følte seg inngrodd nok på Fauske til å kalle seg Inculcado.



Kjøss
Et Kiss tribute band som hadde det fryktlig morsomt en stund med å sminke seg og dra kremgode klisjéklassikere.

Jeg var både behjelpelig med navnevalget og logodesign (i den grad man kan pådra seg ære for å kopiere et annet logo!)

Plakatene var utrolig morsomme å lage fordi Kiss har en så sterkt rotfestet icongrafi.
Love gun plakaten er også bare en variasjon på det originale LP coveret.



Cantarell
Skulle egentlig bare lage en plakat til dette bandet. Men etter at fotosessionen var ferdig satt jeg igjen med masse ekstra bilder. Noen ganger forårsaket blitzen at de blunket, mens andre ganger ble det tatt bilde idet de rørte på seg. Siden jeg hadde et "skurkeaktig" bilde av hver av dem manipulerte jeg blåøye, skjeggstubber og manglende tenner og ga posteren et B-gjengen. De likte det så godt at de nå bruker begge variantene, og jeg må innrømme at jeg personlig liker den siste best.

Alle bildene av Cantarell ble tatt av: Kamilla Mathisen

Fortsettelse følger...

1 kommentar:

Kamilla sa...

Mekken-plakaten til Kjøss er knallfin. De andre også seff, men jeg liker den ekstra godt.